PL EN O nas Facebook Twitter G+ RSS e-mail

palimpsest nr 8
ONLINE PDF
EPUB MOBI




















Złamana igła - OLiS - listopad 2014

Omówienie Oficjalnej Listy Sprzedaży albumów muzycznych – listopad 2014

il. Freepik.com (CC BY-SA 3.0)


Na miejscu dziesiątym wita nas zespół Lemon i ich Scarlett. Nie potrafię ich kochać i o nich marzyć, dlatego dobrze, że grupa Igora Herbuta nie jest zwycięzcą zestawienia. Dwóch Paolo Coehlo na świecie to o dwóch za dużo.

Dziewiąte miejsce to Zuch Kazik ze swoimi Zakażonymi piosenkami. Znam taki żart. Wiesław Weiss – rednacz „Teraz Rocka” – mija Kazika na ulicy i rzuca: „Wiesz, mam twoje wszystkie płyty”, na co Kazik „A, to ty wykupujesz te całe nakłady”. Wiem, nieśmieszne. 

Ósemka to Mini World Indii. Naprawdę Polacy znają tak dobrze język francuski?

Siedem to szczęśliwa liczba Lady Pank i ich kolekcji największych hitów. Mam nadzieję, że umieścili tam tyłek Panasiewicza – to był dopiero hit.

One Direction, Four, miejsce szóste. To ja jeszcze pozwolę sobie dodać, że członków zespołu jest pięciu. Oblicz deltę. 

Migracje Meli Koteluk otwierają pierwszą piątkę. Radiowa Trójka wychwala ją jako wielką nadzieję muzyki alternatywnej, a środowisko muzyki alternatywnej twierdzi, że to po prostu fajny pop. Komu tu wierzyć?

Donatan i Cleo z Hiper Chimerą na miejscu czwartym. Mam chociaż nadzieję, że Donatan zapłaci Cleo za nagranie wokali na ten album. Shake what Donatan gave ya! 

Brązowy medal otrzymuje Leszek Możdżer za empikową kolekcję The best of. The best of Leszek Możdżer, czyli pełna dyskografia Miłości?

Srebro to Endless River Pink Floyd, czyli jak kultowy zespół chce wydusić od swoich psychofanów ostatnie grosze za asłuchalne odrzuty sprzed dwudziestu lat, brzmiące jak muzyka do prezentacji w PowerPoincie. Dzięki chłopaki! To ja teraz proszę o wycinki jak smarkaliście podczas nagrywania. Nie, serio, nie róbcie tego. Ja tylko żartowałem. Naprawdę!

Na szczycie podium mamy Dawida Kwiatkowskiego i Pop&Roll. To ten dzieciak zajmuje się muzyką?!

RAFAŁ SAMBORSKI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Cenimy Twoje zdanie, chcemy je poznać i będziemy bardzo wdzięczni za parę słów własnie od Ciebie. Nie krępuj się, pisz śmiało. Nie tolerujemy jednak komentarzy wulgarnych, nonsensownych, które niczego nie wnoszą. Takie komentarze będą usuwane.